tirsdag den 10. september 2013

syerske

Jeg havde i sidste uge fødselsdag. 
Ugen før min fødselsdag var jeg i stof og stil, for at købe stof til lidt forskelligt tøj til pigerne. Jeg syer ikke selv, jeg levere bare stof og mønstre til min mor og så ordner hun det i et snuptag:)
Men som jeg gik rundt der i Stof og Stil, ærgrede jeg mig lidt over ikke bare selv at kunne gå igang. Men så var det jeg tænkte at jeg jo for 2 år siden hverken kunne hækle eller strikke, og det er jeg da kommet rimelig godt efter.
Jeg skyndte mig hjem til min mand og forældre og proklamerede at jeg ønskede mig en symaskine. Min mand var i forvejen lidt irriteret over, at jeg i år ikke havde ønsket mig nogen køkkenmaskiner eller andet teknisk, men kun nips og dims, så selvfølgelig fik han hele familien med på at købe en helt fantastisk symaskine til mig:) 

Her er lige et billede af små leggings som min mor har syet. Jeg synes simpelthen at det er det sødeste stof:)



Hvis bare man kunne kravle...


Her er så mit første forsøg ved symaskinen. Maskinen er rigtig nem at finde ud af og kører bare der ud af. Det mønster jeg brugt synes jeg var lidt mærkeligt, jeg måtte ned i en str 92 uden den ene cm sømrum, som vejledningen ellers anbefalede, for at de kunne passe en pige der normalt bruger str. 104. Men det er vel sådan noget man må lære gennem erfaring.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar