fredag den 13. september 2013

Nederdele

Jeg er efterhånden ved at blive dus med min symaskine, og synes det er rigtig sjovt og hyggeligt at sy. Jeg har endnu ikke så mange mønstre at kaste mig over, og jeg troede faktisk ikke at det var noget man kunne finde på nettet og bruge med det samme, ligesom man kan med strikke og hækleopskrifter. Men der blev jeg så klogere, for der er jo så mange fantastiske syblogs derude, der har nogle gode og nemme DIYs. 
Nederdelen nedeunder blev jeg først inspireret til at lave her og jeg fulgte denne tutorial, dog brugte jeg 150 cm i bredden for mere vidde, stoffet er noget tyndt bomuld.  






Der er også røget lidt af hæklenålen. en lille prinsesse, dog uden krone, jeg havde ikke lige noget garn der passede i farven, og jeg har lovet mig selv ikke at købe mere garn i år, og kun bruge af lageret (gisp!!!)


Det driller mig altid lidt at skulle brodere ansigt på de hæklede dyr og dukker. Jeg synes aldrig rigtig at de får det rigtige udtryk.


Der var lidt rester af leostoffet som min mor syede leggings af, og det blev til 2 nederdele. finishen og pasformen er jeg ikke helt tilfreds med, jersy er måske ikke det mest perfekte stof til nederdele?? -phew der er meget at lære, nu var jeg lige blevet dus med garnet;)


det er sku da ret sødt hva;)

God aften

Ingen kommentarer:

Send en kommentar