tirsdag den 19. februar 2013

Lidt om overtøj og brød

Jeg har for en gang skyld været på forkant, og allerede købt vinterjakker til næste år. Jeg er ikke ret god til at købe sådan noget på forskud, det kan være så svært at overskue hvilke størrelse, de skal bruge til den tid. Men nå nu der var så godt en tilbud på miniature.dk, måtte jeg slå til. Jeg har købt en str. 104 og en str. 92. Det ser ud til at 104'eren kommer til at passe Olivia næste år, og 92'eren passer hende nu og så må Nicoline jo så arve - så praktisk med børn af samme køn!!
Jakker er super lækker kvalitet og skønt design.


Der røg også lige en heldragt med i købet





Jeg har haft besøg af et par skønne damer og deres dejlige drenge idag. Jeg bagte et grydebrød, det er så dejlig nemt og lækkert her er opskriften:

1/2 l vand
10 g gær
2 tsk salt
10 dl. mel og kerner (jeg brugte 7 dl hvedemel, 1 1/2 dl groft rugmel og 1 1/2 dl valnøddekerner)

gær opløses i vandet, salt og mel tilsættes. brødet hæver koldt natten over. sættes i varm stegeso/støbejerns gryde ved 250 grader i 30 min med låg og 15 min ved 230 grader uden låg. køles af på rist i 20 min, og så er der lunt og lækkert brød:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar